top of page

SOUTĚŽ PILSNER URQUEL VYHRÁLA MIROSLAVA KUPČÍKOVÁ

SOUTĚŽ PILSNER URQUELL – ORIGINÁLNÍ ČESKÝ DESIGN

Plzeňský Prazdroj představil novou unikátní pivní láhev. Autorkou je výtvarnice Miroslava Kupčíková. Láhev je určena pro dobročinnou aukci, která před Vánoci opět pomůže Centru Paraple. Unikátní láhev je k vidění na výstavě v Tančícím domě - vítězný návrh pro rok 2014 byl představen na slavnostním vyhlášení Stanislav Libensky Award 2014.

„Prvním, vždy důležitým krokem pro mě, je důkladná rešerše designu dosavadního vývoje určitého produktu v českém i zahraničním kontextu. Když jsem přemýšlela, jak láhev navrhnu, volbou pro mě byla právě technika krakelování – ruční úprava přímo na huti - žhavá sklovina je ponořena do mokrých pilin nebo do vody, tím se utvoří na povrchu praskliny, které jsou následně v peci zataveny a znovu rozfouknuty do formy. Láhev je pokryta jemnými prasklinkami, které jsou spojeny v jeden působivý celek, žádná láhev nebude stejná - vznikne vždy unikátní pivní láhev. Hledala jsem cestu, která ve výsledku podtrhne a dá vyniknout záři zlatavého piva uvnitř a zároveň respektuje tradičnost a hodnoty značky Pilsner Urquell. Zde jsem mohla pracovat nejen s hmotou a strukturou, ale především i se světlem ve všech jeho podobách, což je pro mě důležité a inspirativní zároveň. Elegantní křišťálová láhev je předurčena pro výrobu nejstarší sklářskou technikou foukáním do dřevěné formy, podle toho jsem i volila jemné rotační křivky definující výsledný tvar. Důraz je kladen na ruční výrobu bez průmyslového zpracování ve spojení s tradicí českého pivovarnictví.“

Odkaz na web s informacemi, ostatní medailon teprve vyjde v tištěných periodikách ve Zlínském kraji

http://zpravy.idnes.cz/pivni-lahve-plzensky-prazdroj-vystava-aukce-f38-/domaci.aspx?c=A140919_224709_domaci_maq

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Zatím žádné štítky
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page